Nuffnang Ads

Apa maksud Tombiruo?

Tombiruo atau Penunggu Rimba merupakan antara karya Ramlee Awang Murshid, iaitu penulis novel terkenal di Malaysia.

Novel beliau telah diadaptasikan menjadi sebuah filem yang menjadi kebanggaan tanah air Malaysia 2017. Kualiti filem yang sangat menarik dan juga watak yang dibawakan oleh Zul Ariffin sebagai Ejim (Tombiruo) itu sangatlah terkesan di hati penonton yang sudah pun menontonnya.

Cerita ini merupakan cerita Lagenda di Sabah......

Ni kalau aku cerita panjang kang, spoiler pulak. Korang tengoklah sendiri, nanti boleh tau di mana kualiti yang saya maksudkan tadi... teruskan memantapkan kualiti filem-filem seperti ini yang bertaraf antarabangsa. Best sangat!

Antara pelakon2nya...
semestinya Zul Ariffin, Farid Kamil, Nabilah Huda dan ramai lagi pelakon yang memang legend la dalam dunia lakonan..Masih ada lagi ni ditayangkan ni di pawagam. hehe pegi la tengok!


filem ni bagus sebab kami boleh tonton satu family..haaa..jom masuk semua! hehe

4 comments:

  1. byk yg bagi rating bagus utk filem ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kak Pip, ramai suka..hari tu pegi tengok pun penuh saja panggung..memang best la

      Delete
  2. Replies
    1. alala, xpa, masih lama lagi tu..ada masa lagi nak ajak...hehe

      Delete

Dah baca? komenlah juga..... ^_^ Thanks..

Nuffnang Ads